Den 1. – Let na Srí Lanku

21. ledna 2009

Tak je to tady. Po necelých čtyřech hodinách spánku vstáváme a vyrážíme na letiště. Zjistili jsme, že nemáme adresní štítky na batohy a zámečky na zipy. Kéž by to bylo vše 🙂 . Krátce po odbavení zavazadel jsme vyvoláni. Po dostavení na gate C12 se dozvídáme, že let má zpoždění, ale snad nás budou moci poslat dřívějším letadlem, které má také zpoždění. Povedlo se a přebukovali nám let a nechali přehodit zavazadla – snad. Odlétáme takovým malým sršněm.

Let Praha – Mnichov

Pilot říká něco o zpoždění, ale nevíme, jestli od původního plánu nebo od odletu. Let nakonec trvá asi hodinu. Kvůli mlze není nic vidět.

Let Mnichov – Doha (Katar)

Velký Airbus 330 – 200 má dost prostoru pro nohy a disponuje zabijáky času: televize, rádio apod. V průběhu cesty se na displeji zobrazuje šipka se směrem Mekky. Dva muslimové si před námi natahují na podlahu deku a modlí se. Svádím vnitřní boj s chtíčem vyfotit je a pocitem nevhodnosti. Vyhrává „slušnost“ a strach. K obědu je předkrm s lososem, jako hlavní jídlo jsme zvolili hovězí s kaší. Moučník: štrůdl s vanilkovým přelivem. To bych si klidně nechal líbit častěji.

Přečetl jsem si, že při ztrátě zavazadel se tyto vydávají jen na štítek s označením, který souhlasí s doklady. No, snad nebude tak zle.

Let trvá 5 1/2 hodiny a časový posun činí +2 hodiny.

Let Doha – Colombo

V Kataru už je bělochů jen tak kolem 10 %, což vytváří zvláštní pocit. Asi je to ale tím, že tento poměr člověk nikdy nezažil.

Večeře v letadle již ve jménu rice & curry a ke všemu nic moc 🙁 . Trochu jsme se i vyspali. Asi jako v letadle, no a přistáli v 8 ráno.

Dalších 5 1/2 hodiny v letadle a +2 1/2 hodiny posun.

Vše dopadlo dobře. Nakonec se na pásu objevily i naše batohy (ale daly si načas) a domluvený řidič ze zabukovaného ubytování v Negombo na nás skutečně čekal.

Další den: Následuje ubytování v Negombo a přežívání nedostatku spánku.

Fotogalerie

Fotky by se měly zobrazit dobře v Mozille, Opeře a Chromu. S Explorerem jsem se zatím nevypořádal.

Popisek fotografie se zobrazí po najetí myší.